Tieto jatkaa Folksamin tukemista IT-infrastruktuurin uudistamisessa

21 helmikuuta 2017

Folksam, yksi Ruotsin suurimmista vakuutusalan yrityksistä, on jälleen valinnut Tiedon strategiseksi kumppanikseen tukemaan Folksamin digitalisoitumista. Jatkosopimus on voimassa kolme vuotta ja kattaa sekä sovelluspalveluita että nykyisen IT-infrastruktuurin uudistamista.

Folksam jatkaaa infrastruktuurinsa ja sovellustensa modernisoimista Tiedon kanssa. Uuden sopimuksen myötä Tieto toimittaa Folksamille modernit ja kattavat IT-palvelut, joiden avulla luodaan edellytykset Folksamin IT-järjestelmien ja teknologioiden uudistamiselle ja uusien digitaalisten palvelujen toteuttamiselle. Tieto myös siirtää Folksamin IT-infrastruktuurin pilveen, mikä mahdollistaa kustannustehokkaat ja standardoidut ratkaisut esimerkiksi Tiedon Compliance Cloud -ratkaisun myötä.

– Avainasia meille päätöksessä on ollut  Tiedon kyky tarjota monipuolisia palveluja, joiden avulla Folksam voi jatkaa toiminnan digitalisoimista ja infrastruktuurin modernisointia varmalta ja luotettavalta pohjalta. Tieto ymmärtää tarpeemme ja pystyy toimittamaan ratkaisuja, jotka tuovat todellista lisäarvoja IT-toimintoihimme, sanoo Gunnar Fröderberg, Folksamin CIO.

– Haluamme olla aktiivisessa roolissa asiakkaan digitalisointiprosessissa ja olemme ylpeitä, että Folksam osoittaa tällä jatkosopimuksella jatkuvaa luottamusta toimintaamme ja yhteistyötämme kohtaan, sanoo Per Johanson, Tiedon Finanssipalvelut -toimialan johtaja.

Lisätietoja antaa:
Per Johanson, EVP, Head of Financial Services, Tieto
+46 76 821 20 29  per.johanson@tieto.com

Folksam on asiakasomisteinen vakuutusyhtiö, joka tarjoaa vakuutus- ja eläkesijoituspalveluja. Lähes joka toisella ruotsalaisella on vakuutus Folksamissa, ja yhtiö on yksi Ruotsin suurimmista varainhoitoyhtiöistä. Yrityksen visiona on tarjota asiakkaille varmuutta ja kestävää kehitystä. Lisätietoja osoitteesta www.folksam.se

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.fi