Pääomamarkkinapäivä 2016: Tieto kiihdyttää innovaatiota ja kasvua

31 toukokuuta 2016

Tieto Oyj PÖRSSITIEDOTE 31.5.2016 klo 10.00

Tieto järjestää pääomamarkkinapäivän tänään Helsingissä. Tapahtumassa yhtiö avaa hiljattain julkistettua strategiaansa ja siihen liittyviä kilpailukyvyn ajureita dynaamisilla IT-ohjelmisto- ja -palvelumarkkinoilla. Tiedon johto käy esityksissään läpi liiketoiminta-alueitaan sekä vuosien 2016–2020 näkymiä.

Maaliskuun 17. julkaistun, vuosien 2016–2020 strategiansa mukaisesti Tiedon tavoitteena on olla johtava pohjoismainen ohjelmisto- ja palveluyritys ja asiakkailleen paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Tieto pyrkii edelleen kiihdyttämään kasvua ja toimintansa skaalautuvuutta sekä tarjoamaan osakkeenomistajilleen alan keskiarvoa paremman tuoton. Tiedon mukaan yhtiön kilpailukyky perustuu ennen kaikkea ohjelmistopohjaisiin toimialaratkaisuihin, pilvipalveluihin ja kognitiiviseen automaatioon.

“Markkina tarjoaa asiakkaillemme tällä hetkellä kiinnostavia mahdollisuuksia sekä tehostaa omaa liiketoimintaansa että kehittää uusia liiketoimintamalleja. Edistyksellisillä teknologioilla, skaalautuvilla ohjelmistotuotteilla ja yhteistyöhön perustuvilla toimintamalleilla autamme asiakkaitamme uudistamaan liiketoimintaansa ja innovoimaan uutta. Parannamme myös toimintamme skaalautuvuutta ohjelmistopohjaisen liiketoiminnan ja automaation avulla sekä aktiivisella yhteistyöllä kumppaneidemme kanssa,” sanoo Tiedon toimitusjohtaja Kimmo Alkio.

Tieto arvioi yhtiön myönteisen taloudellisen kehityksen jatkuvan. Virallisten taloudellisten tavoitteidensa mukaisesti yhtiö pyrkii saavuttamaan 10 %:n raportoidun liikevoiton (EBIT) ja kasvamaan markkinoita nopeammin IT-palveluissa. Vaikkakin yhtiön taloudelliset tavoitteet pysyvät ennallaan, Tieto pitää mahdollisena saavuttaa yli 5 %:n vuotuinen kasvu IT-palveluissa, sisältäen uudet alueet kuten datakeskeiset palvelut. Kasvun odotetaan painottuvan strategiakauden loppupuolelle. Yhtiön tavoite on ylläpitää nykyinen yli 10 %:n oikaistu liikevoitto ja saavuttaa kannattavuustavoite ennen vuotta 2020.

Tiedon pääomamarkkinapäivää voi seurata yhtiön internetsivuilla. Linkki webcast-lähetykseen ja tapahtumaan liittyvää materiaalia löytyy osoitteesta www.tieto.fi/sijoittajille. Esitykset ovat saatavilla sivustolla keskiviikon 1.6. aikana.

Lasse Heinonen, talousjohtaja, puh. 020 726 6329, 050 393 4950, lasse.heinonen(at)tieto.com

Tanja Lounevirta, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 050 321 7510, tanja.lounevirta (at) tieto.com

TIETO OYJ

NASDAQ Helsinki
NASDAQ Stockholm
Keskeiset tiedotusvälineet

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet.

Tiedon pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee yli 13 000 ammattilaista lähes 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,5 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ:ssa Helsingissä ja Tukholmassa. www.tieto.fi