Public 360°-Kunder Uberørte af Ransomware-Angrebet i Sverige

I lyset af det nylige ransomware-angreb på et af Tietoevrys datacentre i Sverige, ønsker vi at forsikre vores Public 360°-kunder om, at deres tjenester ikke er blevet påvirket.

25 januar 2024

Angrebet, som skete i løbet af natten mellem 19. og 20. januar og involverede Akira ransomware, ramte en begrænset gruppe af Tietoevrys kunder i Sverige. Det er vigtigt at understrege, at andre dele af Tietoevrys infrastruktur, herunder Public 360°-tjenester, ikke er blevet påvirket og vores Public 360°-kunder har ikke oplevet nogen form for serviceafbrydelse.

Tietoevry opererer med adskilte services og platforme for at sikre, at netop denne type angreb isoleres på bedst mulige vis. Alle Tietoevrys services er underlagt strenge krav til procedurer for backup og restore, og en hurtig indsats fra Tieotevry har desuden sikret de bedste vilkår for at minimere angrebets konsekvenser. Som en sikkerhedsforanstaltning har Tietoevry øget beredskabet og overvågningen af sin samlede infrastruktur. Virksomheden samarbejder med relevante myndigheder og har indgivet en rapport til det svenske politi.

For vores Public 360°-kunder betyder dette, at de kan fortsætte deres arbejde som normalt, med tillid til, at Tietoevry træffer alle nødvendige foranstaltninger for at beskytte deres tjenester mod lignende trusler.

Se Nyheden i Tietoevry Newsroom.

Michelle Cantor

Head of Sales Public 360°