Telenor akselererer sin digitale transformasjon og IT-modernisering med tjenester fra TietoEVRY

03 februar 2020

Telenor har forlenget avtalen med TietoEVRY for IT-infrastruktur og skytjenester i ytterligere fire år. Det fornyede partnerskapet vil sikre at Telenor kan akselerere den digitale transformasjonen, samtidig som det gir et høyt fokus på sikkerhet, proaktivitet og stabilitet.

TietoEVRY vil samarbeide tett med Telenor for å videreutvikle Telenors teknologiplattform slik at kundene deres får den beste brukeropplevelsen og ansatte kan bruke moderne arbeidsområde-tjenester som støtter samarbeid og en mobil arbeidsstokk.

Områdene som omfattes av avtalen inkluderer dynamisk infrastruktur (IAAS), applikasjons- og databasedrift, lagringstjenester, sluttbruker og datasentertjenester. TietoEVRY vil også bidra i Telenors skyreise, samt å modernisere og automatisere forretningsstøtteverktøy.

«Vi vil fortsette å samarbeide med TietoEVRY for å modernisere vår teknologiplattform, noe som vil gi oss større effektivitet og skalerbarhet slik at vi kan akselerere vår innovasjon. Samtidig er det viktig at vi har en sikker og robust teknologiplattform slik at vi kan tilpasse oss skiftende forretningsbehov på en effektiv måte», sier Richard Stigaard, CIO Telenor Norge fra Telenor.

«Vi er veldig stolte over å fornye vårt samarbeid med Telenor i fire år til. Vi vil fortsette å ha fokus på innovasjon og teknologiledelse og sørge for at sluttbrukere vil dra nytte av dette. Avtalen innebærer også bruk av bærekraftige løsninger og avansert teknologi som vil støtte Telenors strategi for å levere konnektivet på en trygg, pålitelig og effektiv måte til kundene sine», sier Christian Pedersen, som er konserndirektør og leder for TietoEVRY Norge.

Den forlengede avtalen er justert slik at den imøtekommer fremtidige behov for Telenor og dets virksomheter i Norge.