Tietoevryn Lifecare-järjestelmä vauhdittaa sosiaalihuollon toimintaa Varsinais-Suomen hyvinvointialueella

09 huhtikuuta 2024

Tietoevry Care toimittaa Varsinais-Suomen hyvinvointialueelle Lifecare Sosiaalihuollon asiakastietojärjestelmän. Asiakastietojärjestelmä on sosiaalihuollon ammattilaisten tärkeimpiä työvälineitä. Järjestelmä nopeuttaa ammattilaisten työskentelyä sosiaalitoimen eri toimipisteissä ja mahdollistaa yhdenvertaisten palvelujen tarjoamisen hyvinvointialueen lähes 500 000 asukkaalle. Lifecare Sosiaalihuollon ratkaisu kattaa sosiaalihuollon palveluprosessit kaikissa palvelutehtävissä koskien esimerkiksi iäkkäiden ja lapsiperheiden palveluita, lastensuojelua ja vammaispalveluja.

”Yhtenäinen asiakastietojärjestelmä mahdollistaa Varhassa kirjaus- ja toimintatapojen yhtenäistämisen ja toiminnan kehittämisen sekä asiakkaalle tasavertaisemmat palvelut. Lisäksi se mahdollistaa yhtenäisten sähköisten palveluiden kehittämisen”, sanoo tietohallintojohtaja Jari Poromaa Varsinais-Suomen hyvinvointialueelta.

”Lifecare korvaa Varsinais-Suomen hyvinvointialueella tällä hetkellä eri laajudessa käytössä olevat järjestelmät ja selkiyttää näin sosiaalihuollon ammattilaisten arkea. Tietoevry Carellä on laaja ja monipuolinen toimialaosaaminen sosiaalihuollon järjestelmätoimittajana ja kehitämme suomalaista Lifecareä yhteistyössä asiakkaidemme kuten Päijät-Hämeen, Etelä-Karjalan ja Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueiden kanssa. Olemme iloisia yhteistyöstä Varsinais-Suomen hyvinvointialueen kanssa, josta tulee Satakunnan hyvinvointialueen tavoin Lifecaren käyttäjä syksyllä 2024”, kertoo Tietoevry Caren Suomen maajohtaja Tiina Tauru.

”Asiakastietojärjestelmien yhtenäistäminen on tärkeä askel yhdenmukaistettaessa hyvinvointialueiden toimintamalleja ja palveluita”, sanoo toimitusjohtaja Jari Nevalainen yhteishankintayksikkö 2M-IT:stä, joka valmisteli järjestelmän kilpailutuksen yhdessä Varsinais-Suomen hyvinvointialueen kanssa.

Tietoevry on ollut Suomessa jo yli neljännesvuosisadan ajan terveyden- ja sosiaalihuollon ratkaisujen toimittajana, ja sen Lifecare-järjestelmää kehitetään yhteistyössä johtavien terveyden- ja sosiaalihuollon ammattilaisten kanssa. Lifecare palvelee 2,4 miljoonaa suomalaista.

Korjaus: Tietoevry on ollut Suomessa neljännesvuosisadan ajan terveyden- ja sosiaalihuollon ratkaisujen toimittajana, eikä vuosikymmenen, kuten aiemmin mainittu.

Tietoevryn viestintä, news@tietoevry.com, puh. 040 570 4072

Varsinais-Suomen hyvinvointialue, tietohallintojohtaja Jari Poromaa, puh. 040 635 8575

2M-IT Oy, toimitusjohtaja Jari Nevalainen, puh. 050 383 9455

Tietoevry tukee yhteiskunnan kehitystä vastuullisen teknologian avulla. Olemme johtava teknologiayritys, jolla on pitkä historia Pohjoismaissa sekä globaalit kyvykkyydet. Arvojemme - avoimuus, luottamus ja monimuotoisuus - ohjaamana rakennamme asiakkaidemme kanssa digitaalista tulevaisuutta, jossa yritykset, yhteiskunnat ja ihmiskunta menestyvät.

24 000 pilviteknologiaan, dataan ja ohjelmistoihin erikoistunutta asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90 maassa. Tietoevryn vuotuinen liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön osakkeet on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.com

Haluaisitko kuulla lisää?

Tietoevry newsdesk