Tietoevry Tech Services ja LähiTapiola vahvistavat strategista yhteistyötä – modernisointi- ja pilvipalveluilla laatua ja kustannustehokkuutta

12 joulukuuta 2023

Tietoevry Tech Services ja LähiTapiola ovat solmineet uuden yhteistyösopimuksen, jonka keskiössä on laadun ja kustannustehokkuuden parantaminen modernisointi- ja pilvipalveluita hyödyntäen. Uusi sopimus jatkaa ja vahvistaa pitkäaikaista strategista ICT- kumppanuutta ja tukee LähiTapiolan strategian toteuttamista.

LähiTapiolan tavoitteena on olla kokonaisvaltainen kumppani suomalaisten elämänturvassa. Tietojärjestelmä- ja digikehitys on ratkaisevan tärkeää, jotta omistaja-asiakkaille voidaan tarjota toimialan paras monikanavainen asiakaskokemus nyt ja tulevaisuudessa.

"ICT-modernisointikumppanuuden tavoitteena on saavuttaa kustannussäästöjä ja mahdollistaa sujuvammat palveluprosessit. Tietoevryn laaja toimialatuntemus sekä vahva panostus eri ratkaisujen kehittämiseen palvelee hyvin meidän tarpeitamme,” sanoo Esa Tihilä, LähiTapiola-ryhmän ICT-johtaja.

”Olemme innoissamme siitä, että saamme tukea LähiTapiolan matkaa vahvaksi elämänturvayhtiöksi modernisointi- ja pilviosaamisen avulla. Tietoevry on ylpeä voidessaan osallistua LähiTapiolan palveluprosessien kehittämiseen ja asiakaskokemuksen vahvistamiseen,” sanoo Tietoevry Tech Services asiakasjohtaja Matti Loimaranta.

Sopimus kattaa viiden vuoden ajanjakson ja sen kokonaisarvo on 44M€. LähiTapiolalla on myös mahdollisuus jatkaa sopimusta kahdella lisävuodella. Sopimus osoittaa Tietoevryn vahvaa asiakaskeskeisyyttä ja kykyä toteuttaa kokonaisvaltaista ICT-modernisointia, jolla tuetaan LähiTapiolan liiketoiminnan tarpeita.

Tietoevryn viestintä, news@tietoevry.com, puh. +358 405704072

LähiTapiola viestintä, +358 401835806

LähiTapiola-ryhmän tehtävänä on turvata asiakkaidensa elämää ja menestystä. Visionamme on tarjota suomalaisille turvallisempaa, taloudellisesti turvatumpaa ja terveempää elämää. Elämänturva merkitsee asiakkaillemme kokonaisvaltaista ja ennakoivaa palvelua.

LähiTapiola on keskinäiseen yhtiömuotoon perustuva, asiakkaiden omistama yhtiöryhmä, joka palvelee henkilö-, maatila-, yrittäjä-, yritys- ja yhteisöasiakkaita. LähiTapiolan tuotteet ja palvelut kattavat vahinko-, henki- ja eläkevakuuttamisen sekä sijoittamisen ja säästämisen palvelut. Olemme myös yritysten riskienhallinnan ja henkilöstön työhyvinvoinnin ammattilainen. www.lahitapiola.fi/uutishuone

Tietoevry tukee yhteiskunnan kehitystä vastuullisen teknologian avulla. Olemme johtava teknologiayritys, jolla on pitkä historia Pohjoismaissa sekä globaalit kyvykkyydet. Arvojemme - avoimuus, luottamus ja monimuotoisuus - ohjaamana rakennamme asiakkaidemme kanssa digitaalista tulevaisuutta, jossa yritykset, yhteiskunnat ja ihmiskunta menestyvät.

24 000 pilviteknologiaan, dataan ja ohjelmistoihin erikoistunutta asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90 maassa. Tietoevryn vuotuinen liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön osakkeet on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.com

Haluaisitko kuulla lisää?

Matti Loimaranta