Tietoevry Tech Services on valittu DigiFinlandin ICT-alustapalveluiden toimittajaksi

26 syyskuuta 2023

DigiFinland on valinnut Tietoevry Tech Services -liiketoiminnan kumppanikseen toimittamaan tuottamiensa digipalveluiden ICT-alustapalvelut sekä DigiFinlandin henkilöstön perustietotekniikkapalvelut. Yhteistyön tavoitteena on kehittää ja ylläpitää kansallisia digipalveluita ja tietojärjestelmiä, jotka parantavat sosiaali- ja terveydenhuollon, pelastustoimen sekä muiden yhteiskunnan kannalta kriittisten toimialojen tuottavuutta ja vaikuttavuutta.

“Kyseessä on meille tärkeä kokonaisuus, joka auttaa menestymään tehtävässämme luoda kansallisia, yhdenvertaisia ja vaikuttavia digipalveluita Suomeen. Uuden kumppanuuden myötä pystymme entistä paremmin palvelemaan asiakkaitamme heidän muuttuvissa tarpeissaan”, DigiFinlandin toimitusjohtaja, Mirva Antila, sanoo.

Kilpailutuksessa saivat painoarvoa keskinäinen luottamus, aito kumppanuus, sekä joustavuus tulevaisuuden tarpeiden mukaisesti.

”Olemme innoissamme päästessämme tuottamaan suomalaisille merkittäviä digipalveluita yhdessä DigiFinlandin kanssa. Hyödynnämme tässä yhteistyössä moderneja pilviteknologioita, joilla mahdollistetaan turvallinen, skaalautuva ja joustava digikehittäminen. Kiitämme luottamuksesta, ja lähdemme kumppanuuteen DigiFinlandin kanssa suurin sydämin”,  Tietoevry Tech Services -liiketoiminnan julkishallinnon toimialajohtaja, Tiina Häkkä, sanoo.

Sopimukseen kuuluvat palvelupiste, palvelunhallinta, pilvi-, käyttö- ja kapasiteettipalvelut, sekä tietoturva- ja asiantuntijapalvelut. Lisäksi sopimuksessa optiona ovat henkilöstön loppukäyttäjäpalvelut. Sopimuskausi on seitsemän vuotta ja sopimuksen kokonaisarvo on 21 miljoonaa euroa.

DigiFinland on julkisen hallinnon digitalisaatiota edistävä erityistehtäväyhtiö. Yhtiön omistajia ovat vuoden 2023 alusta alkaen hyvinvointialueet, Helsingin kaupunki, HUS-yhtymä ja valtio. DigiFinland kehittää ja tukee vaikuttavia, yhdenvertaisia ja haluttuja julkisia digipalveluita, kuten Omaolo-palvelua.

Tietoevry Tech Services toimii pohjoismaissa julkisen ja yksityisen sektorin asiakkaiden kumppanina digitaalisessa murroksessa. Tietoevry Tech Services tehostaa asiakkaidensa liiketoimintaprosesseja sekä modernisoi sovelluksia ja infrastruktuuria automaation, pilviteknologian ja datan avulla.

Tietoevryn viestintä, +358 40 570 4072, news@tietoevry.com

DigiFinlandin viestintä, viestinta@digifinland.fi

Tietoevry tukee yhteiskunnan kehitystä vastuullisen teknologian avulla. Olemme johtava teknologiayritys, jolla on pitkä historia Pohjoismaissa sekä globaalit kyvykkyydet. Arvojemme - avoimuus, luottamus ja monimuotoisuus - ohjaamana rakennamme asiakkaidemme kanssa digitaalista tulevaisuutta, jossa yritykset, yhteiskunnat ja ihmiskunta menestyvät.

24 000 pilviteknologiaan, dataan ja ohjelmistoihin erikoistunutta asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90 maassa. Tietoevryn vuotuinen liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön osakkeet on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.com

Haluaisitko kuulla lisää?

Tiina Häkkä