Nimitys Tiedon johtoryhmään

27 maaliskuuta 2018

Tieto Oyj        PÖRSSITIEDOTE        27.3.2018 klo 9.00

Tieto nimittää Markus Suomen (DI, ohjelmistotekniikka) teknologiajohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1. huhtikuuta 2018 alkaen.

Suomi keskittyy yhteistyöhön ja innovointiin yhdessä globaalien teknologiapartnereiden kanssa sekä edistää uusimpien teknologioiden käyttöönottoa Tiedossa ja pohjoismaisilla asiakkaillamme.

Markus Suomi siirtyy Tietoon Business Finlandista (entinen Finpro), jossa hän oli toimitusjohtajana viimeiset neljä vuotta. Ennen Business Finlandia, Suomi työskenteli useissa ohjelmistokehitykseen ja teknologiaan liittyvissä johtotehtävissä Nokiassa, suomalaisessa Flander-yhtiössä, joka myöhemmin yhdistyi kiinalaisen Symbio Groupin kanssa, sekä Web of Trust start-upissa.

“Kun yhä useammat toimialat kohtaavat digitalisaation muutosvoiman, on inspiroivaa siirtyä Tietoon – yhtiöön, jolla on ainutlaatuinen asema pohjoismaisilla markkinoilla tukea asiakkaitaan ja innovoida uutta liiketoimintaa yhdessä yritysten ja julkisen sektorin kanssa. Olen innoissani mahdollisuudesta varmistaa, että Tiedon teknologiastrategia ja sen toteutus seuraavat globaalia teknologiakehitystä, luoden arvoa asiakkaillemme,” sanoo Markus Suomi.

“Markuksella on yli 20 vuoden kansainvälinen kokemus uuden liiketoiminnan luomisesta ja nykyliiketoiminnan uudistamisesta. Hänen kokemuksensa on erityisen vahvaa tuote- ja teknologiakehityksessä, uusien liiketoimintamallien luomisessa ja asiakaskokemuksen kehittämisessä. Markuksella tulee olemaan merkittävä rooli uusimpien teknologioiden käyttöönotossa ja niiden skaalaamisessa, sekä asiakkaidemme kilpailuedun varmistamisessa nopeasti kehittyvässä ja digitalisoituvassa liiketoimintaympäristössä,” sanoo toimitusjohtaja Kimmo Alkio.

Markus Suomi raportoi toimitusjohtaja Kimmo Alkiolle.

Kia Haring, viestintäjohtaja kia.haring[at]tieto.com, +358 40 765 3700

TIETO OYJ

NASDAQ Helsinki

Keskeiset tiedotusvälineet

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet.

Tiedon pääkonttori sijaitsee Espoossa. Yrityksen palveluksessa työskentelee yli 14 000 ammattilaista lähes 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,5 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ:ssa Helsingissä ja Tukholmassa. www.tieto.fi.